Ka Atölye

- Burcu Solmaz, Dada: Savaşa Karşı Karşı Savaş Hareketi, 14 Haziran 2014
- Cem Devecioğlu, Şiirli Akşam, 12 Nisan 2013
- Fikret Çiftçi, Osmanlı’da Fotoğraf Üzerine, 1 Şubat 2013
- İpek Çelik, Haneke Sinemasında Suçluluk ve Hafıza, 11 Ocak 2013
- Lale Demirtürk, Çağdaş Amerikalı Zenci Romancılar, 14 Eylül 2012
- Ömer Orhun, 8 Haziran 2012
- Ali Değer, 7 Mart 2012
- Uğur Kavas, Türkiye'de Basın Fotoğrafçılığının Görsel Tarihi, 10 Şbt 2012
- Geniş Açı Proje Ofisi (GAPO), Nedir, Neler Yapar?, 3 Şubat 2012
- Ali Saltan, Nehrin Öteki Yakası, 4 Aralık 2012

Kabul Günü | Orhan Cem Çetin
31 Mayıs 2015, Pazar 15:00-19:00

Herkesin haberi olsun, Orhan Cem Çetin bu hafta sonu sadece‪#‎CerModern‬'deki ‪#‎KuyudakiTaş‬ sergisinin eleştirel sergi turu için gelmiyor!

Pazar gününü de Kabul Günü ilan ediyor! 
Aklınızdaki soruları, sanat dünyamızın avucunuza bıraktığı bütün sıkıntıları, projelerinizi, heyecanlarınızı, fotoğraflarınızı alın gelin.

Cem saat 15'ten 19'a kadar sizi Ka Fotoğraf Geliştirme Atölyesi'nde bekliyor olacak!

Karanlık Oda Partileri

Ara Sıra Söyleşiler

Gençler Aralarında Anlaşmış sunar:

Trampa bir fotoğraf etkinliğidir. Etkinlik ücretsizdir. Giriş için fotoğraf getirmek zorunludur. Fotoğraf herhangi formattaki bir baskı şeklinde olabilir.

Fotoğrafı neyle çektiğinizin bir önemi olmadığı gibi fotoğrafı sizin çekmiş olmanız da gerekmez. Vesikalık fotoğraf ve hatta nüfus cüzdanınızdaki fotoğrafınız bile olabilir, bilmeniz gereken tek şey kapıda bıraktığınız fotoğrafınızı bir daha geri alamayacak olmanızdır. 

Etkinlik içeriği, gelen fotoğraflar üzerinden şekillenecektir.
Görüşmek üzere, sevgiler.

//

GAA, kolektif görsel üretimden keyif alan insanların bir araya geldiği bir atölyedir. Değişken bir gündemi vardır ve bu gündem dahilinde üretimler yapmaktadır. Alternatif sergileme ve sunum biçimlerini sorgular ve üretimlerine yansıtır. 

GAA, uzunca "gençler aralarında anlaşmış" demektir, kısaca bir atölyedir.

www.gencleraralarindaanlasmis.com

Görme & Görüntü Söyleşileri // 2012-2013

“İlksel zamanların ritüellerine benzer söz, form ve imge oyunlarıyla, çatırdamakta ve kendini tüketmekte olan hayata karşı yepyeni bir olasılık olarak kendi kendini icat eder sanatçı. “Aramıyorum, buluyorum” der Picasso...Sanatçı sıradan olguların ve katılaşmış alışkanlıklardan ibaret bir yaşantının gidişini tersine çeviren, özgün ve irkiltici bir bilinci yepyeni ve bambaşka bir zamana taşır. Ehlileştirilmiş, zararsızlaştırılmış, eylemsiz kılınmış katı bir gerçeklik yerine, sürekli devinen ve bir çok başka yaşam olasılıklarını içinde barındıran başka bir gerçeklik yanılgısı kurgular. Tıpkı bir büyücü gibi, nesneleri sırdan hayattaki işlevlerinden kopartıp, objenin realitesini dönüştürerek görünümlerle bir çocuk gibi oynar. Metaforlar, hayaller, ironi ve mizah, düşler ve fantazilerle kurguladığı bu görüntü, bu yanılsama gerçekliğin yarattığı boşluğu doldurur. “Hiç kimsenin göremeyeceği şeyler hayal ediyorum.” der Andre Malroux... Varlıkla yokluk, görünenle hayal arasında bilinmeyen, ama keşfedilmeyi bekleyen bir diyalogdur bu. Görünenin ötesindeki bu eşsiz evren, bakışın ötesindeki bir görme edimiyle keşfedilebilecektir ancak...”

Besen İdil Börtücene

kırmızı ışık...
banyo, küçük küvetler...
sıcak şarap, müzik...
tabii ki karanlık oda partisi,
başka ne olabilir ki?

#1 25 Aralık 2011
#2 2 Mart 2013
#3 9 Kasım 2013

13 Mart 2015 Cuma akşamı saat 19:30'da Michela Palermo kurgu ve tasarımında yer aldığı Alvaro Deprit'in Dreaming Leone kitabının sunumunu gerçekleştirecek.

Alvaro Deprit'in Spaghetti Western film endüstrisini konu alan çalışması Dreaming Leone, Michela ile yaptıkları işbirliği ile 2014 yılında bir kitaba dönüştü. Kitabın hikayesini, fotoğraf kitaplarını, Michela'yı dinlemek için Cuma akşamı bize katılabilirsiniz.

Ayrıca, sınırlı sayıda gelecek olan kitaptan satın alma şansınız da olabilir!

1970lerde ve 80lerde, İspanya'nın güneyinde bulunan Almeria yakınlarındaki Tabernas çölü Western filmlerinin Hollywood'u haline geldi. Burası, efsane yönetmen Sergio Leone'nin "Once Upon a Time the West" ve "For a Few Dollars More" gibi filmleri yaptığı yerdi ve bu sayede Tabernas, coğrafyası, film setleri ve görece düşük fiyatlarıyla Western filmlerinin merkezi haline geldi.

1990larda ise Almeria'da filmlerin yapımı durdu, zira fiyatlar artmış ve koşullar zorlaşmıştı. Film setleri panayır alanlarına dönüştürüldü ya da terk edildi ve bu film sektöründen geçinen, o bölgede yaşayan insanlar -dublörler vb.-  bölgeye turist çekebilmek için kendilerini Western performansları düzenlemeye adadılar.

İspanya'daki ekonomik kriz de Western filmlerindeki görkemli günlerin özlemini duyan bu endüstriyi etkiledi. Aslında turistler için düzenlenen bu performanslar, yokolmakta olan bir dönemi anımsatıyor ve burada performans gösterenlerin yüz ifadeleri de ilan edilmiş bir sonu bekleyen melankoliyi açığa vurmakta...

Bu kitap klasik Western filmlerine ve özellikle Western filmlerinin ortak hayal dünyasına bir saygı duruşu niteliğinde. (ISSP tarafından organize edilen  2014 Self Publish Riga  tanıtım metninden.)

2015 baharı boyunca, Deneme Film (Essay Film) yüksek lisans dersini Ka Atölye’nin evsahipliğinde yaptık. Sizleri, bu “özgür ders”te üretilen filmleri seyretmeye bekliyoruz.

Laura Rascaroli, The Personal Camera adlı kitabında, “deneme film” (essay film) üzerine çalışan düşünür ve akademisyenlerin sadece bir konuda mutabık olduklarını söyler: Deneme filmin tanımı sorunludur! Sınırları aşan, melez bir biçim olan deneme film, kurmaca ile kurmaca-olmayan arasında bir yerde durur.

Deneme film geleneksel, yerleşik sınırlara karşı saygısızdır, bu sınırları yapısal ve kavramsal olarak tanımaz, ihlal eder (Rascaroli, 21). Deneme film özneldir. Deneme film öz yansıtımlı (self-reflective) ve özdüşünümseldir (self-reflexive). Filmi yapan da, seyreden de, film de kendi üzerine kıvrılır ve kendini gözden geçirir. Deneme film “açık”tır. Keskin cevaplar üretip tartışmayı kapatmaz; tam tersine meseleleri açar, düşünme eyleminin sürmesini sağlar (Rascaroli, 35). Deneme film, çok farklı bilgi kaynaklarına başvurarak, düşüncenin doğrusal-olmayan (non-linear) ve mantıksal-olmayan (non-logical) hareketleriyle kurulur (Biemann, 9). Deneme film fragmanlarla çalışır, tekrarı yaratıcı biçimde kullanır. Deneme film görsel olanla işitsel olanı performatif biçimlerde kullanır ve asenkron bir ayrışmaya tabi tutabilir (Biemann, 11). Deneme film karmaşık düşünceler üretir. Bu düşencelerin gerçekliğe bağlı olması gerekmez; çelişik, irrasyonel ve hatta fantastik olabilirler (Alter, 14).

  

Deneme (Essay) Film Gösterimi
5 Haziran 2015, Cuma 18:30
Ka Atölye

Devekuşu (14’)
Oğuz Baran

Stop, Take a Photograph and Move On (8’)
Gevher Ebru Çevikoğlu, Şölen Ödül Selvi

Voyage au bout de l'insomnie (6’48”)
Melis Geyik

Kent, Kimlik ve Aidiyet: Ankara (6’56”)
Anıl Karakaya, Pınar Çalışkan

The Elevator (2’12”)
Narjis Mirza

Reflection of Love (8’11”)
Meriç Tuncez

Avec Soleil (17’31”)
Jason Nasarovsky